Hillareds Fiberförening

Gigabit i tätort & skog

Felsökning av TV

Sätter du på TV:n och det står att boxen söker kanaler hela tiden
finns det ett par saker du kan börja med att kolla upp:
  • Börja med att dra ut strömkabeln i TV-boxen i 10 sekunder och sätt tillbaks den.
    Starta sedan upp TV-boxen igen.
  • Kolla om du har internet överhuvudtaget. Koppla upp en dator, helst med kabel
    eller var säker på att det du använder för att surfa är kopplat via ditt WiFi.
  • Sitter nätverkskabeln i bak på TV-boxen?
  • Sitter nätverkskabeln i en av de 2 LAN-portarna närmast WAN porten?
  • Blir TV-boxen varm? Det kan hända om boxen står instängd i ett litet utrymme.
    Flytta TV-boxen i så fall så att den får luft.

Hjälper inte något av ovanstående kontakta Sappa kundsupport: 0774 - 44 47 44 eller kolla driftinfo

Får ni inte hjälp av leverantören kan ni höra av er till styrelsen.
Kolla in kontaktsidan, men som sagt efter att ni har försökt med Sappa.