Hillareds Fiberförening

Gigabit i tätort & skog


Felsökning av nätet

Händer inget när du ska surfa kan du felsöka detta innan du felanmäler:
  • Börja med att dra ut strömkabeln i routern i 10 sekunder och sätt tillbaks den.
    Vänta en minut medan routern startar och försök sedan surfa igen.
  • Har du testat att surfa med fler än en dator/platta/mobil?
    Om ja: testa med fler för att utesluta att det är fel på aktuell maskin.
  • Kör du med WiFi? Har du en dator som du kan koppla in med nätverkskabel
    för att utesluta att det är fel på ditt WiFi? Nätverkskabeln 2 LAN-portarna
    längst bort ifrån WAN porten?
  • ????
  • ????

Hjälper inte något av ovanstående kontaktar ni:
NetAtOnce kundsupport: 0771-40 44 00 eller kolla driftinfo.

Får ni inte hjälp av leverantören kan ni höra av er till styrelsen.
Kolla in kontaktsidan, men som sagt efter att ni har försökt med NetAtOnce.